Повернутися до звичайного режиму
FacebookTwitterПідписатися на RSS

ШАНОВНІ БАТЬКИ ТА УЧНІ!

Для вас в Луцькому ліцеї № 23 працює
психологічна служба

Міжнародний день протидії булінгу

4 травня відзначаєтьсяМіжнародний день протидії булінгу. На жаль, поняття дискримінація поширюється і на дітей, сьогодні це явище знайшло назву «булінг». Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, цькування) — це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Започаткування у2019 році Міжнародного дня протидії булінгу є свідченням того, що ця проблема актуальна для багатьох країн світу. І хоча в порівнянні з іншими країнами Україна наразі на початку шляху до розв’язання проблеми протидії булінгу, на державному рівні у цьому напрямі вже було здійснено ряд кроків.

Що школа може зробити для протидії боулінгу, а також порадити батькам як допомогти дитині, яка постраждала від булінгу? Детальніше про це читайте в інфо графіках під дописом.

Якщо у Вас виникли питання, Ви потребуєте підтримки чи поради з питань протидії булінгу, зверніться за консультацією до соціально-психологічної служби школи або на Національну гарячу лінію:116 111( з мобільного ) або0 800 500 225( зі стаціонарних телефонів).

/Files/images/novini/2022/traven/bulng/булінг_01.jpeg/Files/images/novini/2022/traven/bulng/булінг_02.jpeg
/Files/images/novini/2022/traven/bulng/булінг_03.jpeg/Files/images/novini/2022/traven/bulng/булінг_04.jpeg

УВАГА‼

Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв, які замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, або розміщені у звичайних портфелях, сумках, банках, пакунках і залишені у багатолюдних місцях.

Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає значної уваги і обережності.

ВІД ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВЯ ВАШЕ І ОТОЧУЮЧИХ!

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
наближатися до виявленого предмета;
пересувати його або брати в руки;
розряджати, кидати, ударяти по ньому;
розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
приносити предмет додому, у навчальне приміщення, інші багатолюдні місця.

https://youtu.be/5RJpXYbSqnU

https://youtu.be/7rg70_yfvXQ


/Files/images/Емблема.png В разі необхідності ви можете отримати консультацію психолога та соціального педагога по проблемах:
1. Готовність дітей до навчання в школі.
2. Адаптація першокласника до навчання.
3. Готовність випускника початкової школи до навчання в школі ІІ ступеня.
4. Адаптація п’ятикласників до нових умов навчання.
5. “Криза 13 років”: особливості ставлення до себе, оточуючих, до навчання.
6. Вибір професії.
7. Адаптація десятикласників до умов навчання в школі ІІІ ступеня.
8. Міжособистісні проблеми
дітей у родині (конфлікт з батьками чи іншими членами родини, переживання з приводу конфліктів між батьками, їх розлучення, ін.);
батьків і дітей (конфліктні відносини з дітьми, проблеми виховання дітей, ін.);
педагогів та учнів, педагогів та батьків;
з друзями, коханими.
9. Особистісні проблеми (потреба в психологічній підтримці, складна життєва ситуація).
10. Проблеми залежностей (алкоголь, наркотики, тютюнопаління, токсикоманія, комп’ютер, азартні ігри).
11. Психічні травми (фізичне та психічне насильство, погроза побиття, вимаганна грошей, втрата близької людини, матеріальних цінностей).
ЗВЕРТАЙТЕСЬ! ДОПОМОЖІТЬ СОБІ ВЧАСНО!
ПСИХОЛОГ – каб.№4 Горніч Любов Іванівна
БАТЬКИ понеділок 9.00-12.00, четвер 15.00-18.00
УЧНІ середа 9.00-12.00, п’ятниця 14.00-17.00
СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ – каб.№5 Кубай Аліна Олександрівна
БАТЬКИ понеділок 9.00-12.00, четвер 15.00-18.00
УЧНІ п’ятниця 15.00-18.00


10 золотих правил безпеки в Інтернеті

/Files/images/uchnyam/psihol_pdtrimka/10_правил_Інтернету.jpg 1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам


Куди можна звернутись у випадку насильства та складних життєвих ситуаціях (м. Луцьк)

З яких питань можна звертатися Назва телефон
Захист прав дітей, насилля над дитиною Служба у справах дітей Волинської облдержадміністрації 72- 34- 03 24- 60- 61
Допомога особам, в тому числі з дітьми, які в наслідок стихійного лиха, учинення стосовно них насильства (в тому числі в сім'ї), або особам, які опинилися в складних життєвих обставинах. Волинський обласний центр соціально-психологічної допомоги 78-48-09
Допомога в складних життєвих ситуаціях Луцька міська рада 25-60-42 (з 8 до 17.15)
Насилля над дітьми, порушення прав дитини Служба у справах дітей Луцької міської ради 77-79-23
Складні житеві ситуації, насилля в сімї Телефон «Довіри» Луцького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді 25-60-42
Насилля та злочини проти дітей Відділ кримінальної міліції у справах дітей Луцького МВ УМВС 24 14 28
Протидія домашньому насильству, торгівлі людьми Громадська організація «Волинські перспективи» 72-71-98

Куди можна звернутись у випадку насильства та складних життєвих ситуаціях (загальноукраїнські телефони )

З яких питань можна звертатися Назва телефон
Попередження та у випадку насильства в сім’ї Національна гаряча лінія з попередження насильства в сім’ї Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна 0 800-500-33-50 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) 386 (безкоштовно з мобільних )
Для дітей у складних життевих ситуаціях Національна гаряча лінія з захисту прав дитини Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна 0 800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) 772 (безкоштовно з мобільних )
Дітям які постраждали внаслідок жорстокого поводження Всеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри” 8 800 500 21 80 (Безкоштовно зі стаціонарних телефонів)
Правова допомога надаєтьсядітям в складних життевих ситуаціях

Проект «Допомога дітям, що постраждали від АТО. You can help children»

children-ato.in.ua

+38(095)259-29-29, +38(067)835-02-55, +38(0542)61-15-60 (факс).

Де пройти діагностику, як захистити себе від інфікування, як допомогти собі та своїм близьким, якщо така проблема вже існує і т.д., як для дітей так і для дорослих "Національна лінія телефону довіри з проблем ВІЛ/СНІД" 0800-500-451 (безкоштовно із стаціонарних телефонів)
http://www.helpme.com.ua онлайн консультація

ЯК ВІДКРИТИ В СОБІ ТАЛАНТ

/Files/images/uchnyam/psihol_pdtrimka/talant.jpg Талант історично означав міру ваги дорогоцінних металів (срібла і золота). Але завдяки одній з притч Ісуса з Назарета ця грошова одиниця отримала ще одне, фігуральний значення - дар, здатність до чогось незвичайного. Вважається, що тим чи іншим талантом наділений кожна людина.
Талант складається з двох частин: природної схильності і роботи над собою, причому друга частина переважає. Тому людина з хорошими природними задатками, але ледачий доб'ється набагато меншого результату, ніж працьовитий «середнячок». Якщо ви від природи обдаровані менше, ніж багато, вам просто доведеться потрудитися більше, але мета того варта.
Випишіть всі свої достоїнства і навички. Згадайте, за що вас хвалили друзі, в яких конкурсах нагороджували. Відзначайте навіть дрібниці: вміння вислухати співрозмовника, здатність визначати брехню або нещирість або щось ще.
Згрупуйте навички в категорії: мистецтво (музика, танець, живопис), спілкування з людьми, наука (хімія, фізика, математика) ... Зверніть увагу, яка категорія більш розвинена. Швидше за все, ви здогадувалися, що цей талант в вас розвинений.
Не виключено, що талантів у вас два або більше, але розвивати краще тільки один з них. Розпорошуючи сили, ви не доб'єтеся успіху ні в одній сфері. Найбільш розвинений талант, як правило, є і самим приємним для вас. Тому пожертвувати розвитком інших навичок вам буде нескладно.
Читайте більше про обраній сфері. Вивчайте труди ваших попередників, спілкуйтеся з професіоналами. Якщо в вас більше розвинений талант до мистецтва, відвідуйте виставки та концерти, бажано в компанії, з якою можна буде обговорити враження.
Вдосконалюйте свої навички. Займайтеся творчістю, створюйте нові твори. Якщо в вас розвинений талант музиканта-виконавця, грайте на концертах та інших заходах. Діліться плодами своїх праць з друзями.
Заведіть блог або сайт і викладайте свою творчість. Звертайте увагу на коментарі своїх читачів. Особливо важливі негативні відгуки, що вказують на ваші недоліки. Виправляйте помилки і рухайтеся далі.


Як готувати домашні завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згідний.
3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.
4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
5. Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.
7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.
9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.
10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
11. Прибери зі столу все зайве – те, що може відвертати твою увагу. Приготуйте, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того, як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.
12. Між уроками роби перерву.
13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.
15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.
16. Шукай зв’язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим , щоб це були не випадкові, зовнішні зв’язки, а головні зв’язки за змістом.
17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.
19. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.
20. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод “5 П”, розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосередити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам’ятовуванню.
21. Складай план усної відповіді.
22. Перевіряй себе.
Пам’ятай
Ми найкраще запам’ятовуємо:
§ Те, чим постійно користуємся.
§ Те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії).
§ Те, що нам потрібно.
§ Те, що ми можемо пов’язати з іншими нашими знаннями й уміннями.
§ Те, що пов’язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).
Метод ключових слів
Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці.
Ключове слово має сприяти у відтворені відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.
Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова.
Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.
До кожного ключового слова постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов’язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв’ язок.
З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань.
Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок.
Запиши цей ланцюжок і спробуй його вивчити. Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок.
Метод”5"
1П – Переглянь текст (швидко).
2П – Придумай до нього запитання.
3П – Познач олівцем найважливіші місця.
4П – Перекажи текст.
5П – Переглянь текст повторно.


ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВ

Іспити, як і більшість явищ життя,- явище перехідне.
Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози,нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
НАЙОПТИМАЛЬНІШИЙ ВАРІАНТ ПІДГОТОВКИ ДО СКЛАДАННЯ ІСПИТІВ
ПРАВИЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні,то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов’язково вчити всі питання поспіль.
Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.
1. “Чинник межі”. Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту.
Середина зазвичай швидко “вилітає” з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
2. Повторювати слід не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після “завантаження” в мозок, якщо її не повторити, втрачається на 20-30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8-10 год – учетверте, і ще раз - через добу. Тільки після цього можна бути впевненим, що інформація міцно “оселилася” в голові.
3. Особливість “упізнавання”. Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись все це бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий обман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке “знайоме” запитання.
4. Запам’ятати можна найкраще, якщо знати, що є “найближчим”: текст, рисунок, логічна схема, мовленнєве відтворення.
5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам’ятовується набагато легше.
Підготовка до іспитів удвох має свої переваги, якщо поставитись до цього серйозно і сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.
Готуватися можна і так : перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному. Було б добре розділити теми за інтересами. За складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий не вивчив.
Розповідати треба чітко, емоційно. Можна проводити “репетиції” перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.
СПОКІЙНО, ТІЛЬКИ СПОКІЙНО”
Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, завжди спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані аж до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті і знайдіть з неї вихід. Поставте самі собі підступні запитання й дайте на них відповідь – переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх ще раз.
Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Складіть для себе формули, налаштуйтеся на те, що “у мене все вийде” й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладання у складний момент, хоч це вам і нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів.
Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює.
ШПАРГАЛКА - РІЧ ПОТРІБНА
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал при конспектуванні,- викладений коротко ( у вигляді тез), він краще тримається у пам’яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати їх на іспит не варто.
ПІДТРИМКА БАТЬКІВ - ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ УСПІХУ
Емоційний батьківський захист – велика підтримка перед іспитом. Можна взяти білети до театру, просто погуляти, поговорити про життя: це заспокоює.
Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті.
1. Майте вигляд впевненої у собі людини.
2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.
3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте питання.
4. Ведіть з викладачем діалог.
5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.
6. Вдягніться на іспит охайно.
7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, неодмінно усміхайтесь.
8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.
9. Продумайте поведінку і стиль розмови з викладачем.
10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.
11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.
12. Заспокоюйте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе найкраще.
ЯК ПОЗБУТИСЯ ПОГАНОГО НАСТРОЮ
Ця “хвороба” відома всім: і дорослим, і малим. Ліків від поганого настрою немає, але можна подолати цю погану прикрість і без них.
Найперше - треба виговоритися, тобто поговорити з подружкою чи другом, мамою чи татом. У крайньому разі розповісти про свої проблеми й біди котикові чи песику.
Поганий настрій можна і приспати. Засніть хоч на півгодини. Засинаючи, уявіть щось гарне, і побажайте, щоб воно наснилося. Прокинувшись, посміхніться. Можна походити босоніж по землі, траві або легенько пострибати, уявляючи себе деревом, що пускає міцне коріння у землю. Якщо тепло і сухо, полежіть на землі, “послухайте” її пісню, казку, шепіт – це вже хто що почує.
Частіше всміхайтеся – поганий настрій усміхнених людей не любить.


Пам’ятка для підвищення самоповаги

· Пам’ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того, щоб запам’ятовувати погані.
· У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти добре. Привітай себе з цим успіхом.
· Постійно згадуй свої успіхи: дуже легко принижувати себе у кожному конкретному випадку.
/Files/images/uchnyam/psihol_pdtrimka/Психолог_учням1.JPG · Роби собі приємність, а на залежність не звертай уваги.
· Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх припускаєшся. Визнай свою помилку і адекватно компенсуй втрати. Не перекладай провину на інших-це ознака безсилля, слабкості. Так само не перегни палку, звинувачуючи в усьому себе.
· Учись любити своє тіло.
· Дій так, ніби ти найкращий, легкий у спілкуванні, надзвичайно розумний, гідний любові та інших радощів буття, і ти будеш таким.
· Шукай і приймай допомогу, підтримку і пораду, коли в цьому є потреба.
· Стався до себе добре. Твоя самоповага ніколи не зросте, якщо ти не будеш ставитися до себе як слід. Пам’ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я і добре ставиться до інших.
· Відмовся від переконання, що ти – “ безнадійний випадок”, “ невдаха”, якого “ніхто не любить”. Коли ж ти так думаєш, то це може справді статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому навколишніх.
/Files/images/uchnyam/psihol_pdtrimka/Психолог_учням2.JPG · Учися слухати без оцінок і порівнянь, оскільки це (оцінки і порівняння) – перешкоди у взаємостосунках.
· Умій сказати “ні”. Інколи ти швидко погоджуєшся зробити те, про що тебе прохають, остерігаючись осуду чи гніву з боку інших людей, аби вони оцінювали тебе позитивно.
· Відмовляйся від розмов, бажання помститися, скарг, від усіх непотрібних устремлінь, які підривають твою цілісність і особисту силу.
· Пам’ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилятися і виправляти свої помилки.
· Визнай себе таким, яким ти є – унікальним, оригінальним, людяним.
· Живи справжнім, і ти матимеш задоволення від життя.


Якщо у тебе часто виникає непорозуміння з іншими, дотримуйся наступних принципів!

Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.
Пам'ятай!
1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
4. Проявляй щиру зацікавленість.
5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
8. Слова не обов'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.


Щоб швидше вирішити конфлікти, скористайся наступними фразами: якщо погоджуєшся з думкою когось
· Це не викликає заперечень (сумніву)…
· Я готовий з цим погодитися…
· Мені близькі ці думки…
· Я поділяю (підтримую) точку зору (думку)…
· Я теж хотів це (про це) сказати…
· Моя точка зору (моя думка, моя позиція) повністю збігається…
· Ніхто і не заперечує…


Ти не образиш іншого, якщо вираження своєї незгоди почнеш зі слів:
· Мені так не здається…
· Я думаю по-іншому (навпаки)…
· Я дотримуюсь іншої думки…
· У мене інша (протилежна) точка зору…
· Я дозволю собі не погодитися з тобою…
· На жаль, не можу погодитися з тобою…
· Мені хотілося б висловити свою незгоду…


Що робити, коли тобі не подобається твоя зовнішність?

Стати сильнішим і красивим можна. Подивись уважно на себе і оточуючий світ. Кожного дня ти бачиш себе в дзеркалі. Щось тобі подобається в своєму відображенні, а щось хотілось би змінити.
Багатьом підліткам може не подобатись їхнє обличчя, волосся, голос, фігура та ін. Досить рідко можна взагалі знайти людину, яка повністю задоволена своєю зовнішністю.
/Files/images/uchnyam/psihol_pdtrimka/Психолог_учням3.JPG Тобі може бути незручно від своєї зовнішності, але, повір, оточуючі звертають на це набагато менше уваги, аніж ти думаєш. Зовнішність, проблема ваги, швидкий або повільний ріст - все це може стати серйозними випробуваннями в юнацькі роки. Але з часом більшість із цих проблем зникне. І багатьом доведеться змиритись з тим, що хтось може бути кращим. В твоїх силах вміти залишатися завжди самим собою і показати себе виграшно. Тому важливо в розумній мірі цікавитись своєю зовнішністю. Те що може не подобатись тобі, може подобатись іншим і викликати у них захоплення, а навіть і заздрість.
Нічого не заважає твоєму волоссю, обличчю, рукам і нігтям бути завжди чистими. Білі зуби, здорові, рожеві ясна зроблять твою посмішку більш привабливою. Правильне харчування і фізичні вправи допоможуть тобі слідкувати за вагою.
Крім того завжди можна підібрати фасон одягу і стильну зачіску, які зможуть підкреслити переваги твоєї зовнішності і приховати недоліки. Додай зусилля й фантазію і твоя зовнішність зможе вигідно змінитися.
Не забувай про те, що кіно і телепередачі, красиві жінки і «накачані чоловіки» - все це реклама. Саме вони - виробники і рекламодавці, що отримують великі прибутки втискають нас в певні рамки «краси». їм вигідно, щоб ми купували дорогу кос­метику для тіла і сиділи на «модних» дієтах. Перед тим як вийти на подіум чи з'явитись на обкладинці журналу над фотомоделлю чи моделлю працює ціла група візажистів, стилістів і косметологів. Далеко не всі виглядають як супермоделі.
Пам'ятай! Нікому не дозволяй втиснути себе в чиїсь рамки. Будь по своєму красивим!
Стань перед дзеркалом зараз і заглянь собі в очі. Чи симпатичні вони? Що ти в них побачив?
Веселі смішинки, чи смуток, чи ще щось, що не можна передати словами?
Згадай які очі у твоїх друзів, у однолітків? Чому одні очі тобі подобаються, вони тебе притягують, тобі хочеться познайомитись з цією людиною, а інші, навпаки, відштовхують. Буває й так, що хтось має красиве тіло, обличчя, а погляд - неприємний. Чи захочеться тобі з ним подружитись?
Крім того, подумай - більшість твоїх друзів мають прекрасні якості і ти навіть не думаєш про те, як вони виглядають. І ти також маєш чесноти, які здатні затьмарити будь-які фізичні недоліки - і реальні, і надумані.


Як удосконалити свою увагу

1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
10.Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
11.Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
12.Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
13.Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
16.Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
17.Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
18.Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
20.Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
21.Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
22.Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань


Рекомендації психолога «Перед олімпіадою»

Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.
Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.
Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.
Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета.
Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – з самого важкого, з того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати, навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.
Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.
Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це опорні пункті відповіді.
Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.


Як готувати домашні завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
6. Між уроками роби перерви.
7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
11. Складай план усної відповіді.
12. Перевіряй себе.


Умій володіти собою

1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.
2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.
Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.
4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
8. Будь толерантною особистістю.
Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.
Агресія (від лат. Aggressio - нападаю) - незаконне застосування сили однією людиною.


Навіщо дітям потрібні шкільні психологи?

Майже у кожній школі є психолог. Але деякі учні про це навіть і не знають. А більшість тих, хто знають, все одно до них не ходять, навіть якщо і мають певні проблеми. То навіщо ж тоді все-таки потрібні шкільні психологи?
В деяких школах ставлення дітей до психологів дуже дивне. Особливо це стосується молодших класів. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити психом. Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи, тому і видумують різноманітні міфи.


В чому полягає робота шкільного психолога та які її особливості?

Шкільні психологи відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь викажеш свої тривоги, то одразу й легше стає на душі. Для деяких роль “жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.
Також шкільні психологи багато проводять різних досліджень. Крім цього, в деяких школах вони ведуть факультативи з психології та виступають кураторами курсових робіт та МАН. Досить багато дітей у наших школах цікавить дослідження тем з психології, адже вони пишуть у своїх роботах саме про ті проблеми, які цікавлять власне їх самих. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.


Які проблеми зараз найбільше турбують дітей та підлітків?

В основному це ситуації пов’язані з проблемами у сім’ї та стосунками з однолітками. Конфлікти, непорозуміння - різне у житті буває. Але ті, хто звертався по допомогу, обов’язково знаходили вихід із складного становища. А часто навіть буває, що після візиту до психолога проблема вже не здавалась такою страшною, адже просто розповівши її, дитина починала краще розбиратись у ситуації та переставала переживати через, як виявлялося, дрібниці.


В яких випадках треба, не боячись, йти просити допомоги у психолога?

Не переживай, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Лише людина, яка об’єктивно зможе оцінити твоє становище, допоможе тобі розібратися. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого хорошого зазвичай не призводить. Це лише може спричинити душевну травму та виникнення комплексів.


Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Перед початком уроку:
• Готуйтеся!
• Ретельно вивчайте матеріал.
• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
• Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку:
• Уважно прочитайте завдання.
• Розподіліть час на виконання завдання.
• Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.


Тренуємо пам'ять

Чи траплялося вам забувати про щось важливе? Або ви довго не могли згадати номер свого телефону? Чи, можливо вам доводилося розклеювати по оселі записочки з переліком справ, які потрібно обов'язково зробити? Скористуйтеся нашими порадами щодо тренування пам'яті. В історії людства завжди були люди, які мали феноменальну пам'ять. Наприклад, Олександр Македонський пам'ятав імена всіх своїх воїнів, а Вінстон Черчілль знав напам'ять майже всього Шекспіра. Вольфгангу Амадею Моцарту достатньо було почути музичний твір лише один раз, щоб не лише виконати, але й відтворити його на папері, а Білл Гейтс пам'ятає сотні кодів, створеної ним операційної системи.

Проблема пам'яті привертала увагу людей в усі часи. Адже завдяки цій якості людина накопичує свій досвід, одержує знання, уміння та навички. За статистикою, людина використовує не більше ніж 10% можливостей своєї пам'яті. Тож 90% "марнуються", тому що ми не вміємо користуватися природними процесами запам'ятовування. Ми зупинимо на трьох основних законах запам'ятовування – враження, повторювання та асоціація.

Найтриваліше враження – зорове. Тому перша порада – усе, що хочете запам'ятати, уявляйте! Користуйтеся ілюстраціями, змальовуйте самі. Ця порада стосується будь-якої діяльності. Якщо у вас проблеми з вивченням історії – уявляйте себе учасником подій та історичних сцен.

Наступний закон запам'ятовування – повторювання. Тисячі студентів-мусульман знають напам'ять Коран саме за допомогою повторювання. Недарма кажуть, що повторення – мати навчання. Фахівці радять робити перерви між повторенням матеріалу. Не повторювати поезію або якийсь матеріал більше чотирьох разів поспіль, краще зробити це через одну-дві години. Тоді буде зрозуміло, що залишилося у пам'яті, а що потрібно ще раз проглянути.

Нарешті, третій закон – асоціація. Зміст пам'яті полягає у встановленні зв'язків між предметами і явищами. Ці зв'язки називають асоціативними або асоціаціями. Єдиний спосіб запам'ятати певний факт – пов'язати його з іншим. Наприклад, сьогодні вам треба забрати з майстерні взуття, зайти в крамницю, підстригтися і віднести поточити ножиці. Якщо ви вранці намалюєте собі уявно картинку, як перукар робить вам модельну стрижку, будьте впевнені - жодну з цих вправ ви не забудете виконати.

Практичних рекомендації як поліпшити пам'ять.

1. Виберіть сприятливий час. Пам'ять людей у літньому віці найкраще працює зранку, тоді як молоді люди легше запам'ятовують інформацію в середині дня.

2. Записуйте. Як йдеться у давній китайській мудрості: «Навіть найтьмяніше чорнило збереже думки набагато довше, ніж найкраща пам'ять». Ведіть щоденник, де зазначте важливі для вас моменти.

3. Стимулюйте свою пам'ять. Недавні дослідження засвідчили, що кофеїну, який міститься в чашці кави, досить, аби допомогти вам сконцентруватися.

4. Виберіть інтелектуальну професію. Польські вчені довели, що люди, чий кар'єрний зріст залежить від їхніх розумових здібностей, намагаються використовувати свою пам'ять і інтелект по максимуму, тим самим розвиваючи їх.

5. Спілкуйтеся з людьми, які розумніші за вас. Це підсвідомо стимулюватиме до розвитку пам'яті й інтелектуальних здібностей загалом.

6. Учіться у Леонардо да Вінчі. У книзі Майкла Гелба «Як думати так само, як Леонардо да Вінчі" запропоновано різні стратегії з поліпшення пам'яті. Наприклад, автор пропонує навчатися писати чи малювати іншою рукою.

7. Слухайте Моцарта. Психологам вдалося довести, що «ефект Моцарта» справді діє. Він полягає в тому, що під час прослуховування музики Моцарта, мозок людини починає вибудовувати складніші зв'язки між частинами інформації, які містяться в ньому. Як наслідок потрібно набагато менше часу на те, аби щось згадати.

8. Тренуйте тіло, щоб тренувати розум. Дослідження показали, що під час виконання фізичних вправ у крові підвищується вміст кисню і прискорюється обмін речовин. Кров циркулює по всьому організму, живлячи і мозок. Отож після занять фізкультурою мозкова активність значно зростає.

Використовуйте наші поради у своєму повсякденному житті, і ви ніколи не забудете про важливі для вас речі. Успіхів вам!

Кiлькiсть переглядiв: 1921

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.